Gezondheid

Het basisprogramma voor gezondheid is het QuickStart Programma

Het quickstart programma biedt u een optimale voedingskundige balans, een voorwaarde voor een verantwoorde en veilige gewichtsbeheersingsproces dat uw lichaam helpt op de juiste manier in conditie te komen en te blijven.

We streven er elke dag naar om ons goed te voelen: dat maakt onze dagen zoveel aangenamer, zowel voor ons als voor onze omgeving. Het succesrecept? Een evenwichtige voeding samen met goede hydratering (2 liter water per dag) en daarbij voldoende lichaamsbeweging.

Hoe vullen ze elkaar aan? 

Evenwichtige voeding is essentieel om het lichaam de meer dan 40 elementen te verschaffen die nodig zijn voor een goede werking ervan (elke dag weer een echte uitdaging!). Water is nodig om ons lichaam te revitaliseren. Lichaamsbeweging is nuttig voor het onderhoud van ons spiervermogen en kan ons humeur verbeteren. Door een combinatie van alle 3 de elementen kunt u zich elke dag goed voelen.

Neem uw tijd

Ga niet drastisch alles in uw leven veranderen maar neem de tijd om uw leefgewoonten duurzaam te verbeteren. Bouw geleidelijk een programma op: werk de eerste twee weken bijvoorbeeld vooral op voeding en hydratering (water), voer dan wat lichaamsbeweging in. Beloon uzelf voor elke overwinning: de afgevallen kilo, het half uur wandelen in de week… als u zichzelf beloont, blijft u gemotiveerd om verder te veranderen op uw weg naar dagelijks welzijn.

EEN EVENWICHTIGE VOEDING

De voeding die u eet wordt op basis van gelijke voedingseigenschappen ingedeeld in zeven voedingsgroepen.

1. De groep van zuivelproducten

Bijvoorbeeld (soja)melk, yoghurt, karnemelk, kwark en kaas zijn een bron van dierlijke eiwitten vitaminen van de B-groep, calcium en fosfor, twee bestanddelen van beenweefsel.

De zuivelproducten verschaffen gemiddeld 75 tot 80% van de dagelijkse hoeveelheid calcium, zijnde 900 mg (kan 1200 tot 1500 mg bedragen bij zwangerschap of in de menopauze).

Fittip nr. 1: Consumeer een melkproduct bij elke maaltijd.

2. de groep van eiwitten

Vlees, gevogelte, orgaanvlees, vis zeevruchten, schaaldieren, eieren en fijne vleeswaren worden onder andere gekenmerkt door een hoge verhouding proteÔnen. Het vetgehalte van de verschillende voedingswaren in deze groep is heel uiteenlopend. Deze groep verschaft ook ijzer en vitaminen van de B-groep; vette vis verschaft vitaminen D en E en omega-3 vetzuren.

Fittip nr. 2: Eet wat vaker vette vis, gevogelte of een vleesvervanger (quorn- of tofuproduct).

3. De groep van zetmeelhoudende producten, brood en peulvruchten

Brood, crackers, ontbijtgranen, deegwaren, rijst, peulvruchten en aardappelen worden gekenmerkt door samengestelde koolhydraten, plantaardige proteÔnen, voedingsvezels (vooral in de volkoren producten), vitaminen van de B-groep, vitamine C (enkel de aardappel) en magnesium voor de peulvruchten. 

Fittip nr. 3: Eet regelmatig uit deze groep en bij voorkeur een volkoren product.

4. De groep van groenten en fruit 

Groenten en fruit komen voor in tal van heerlijke gerechten. Ze zijn caloriearm en een bron van vitamine C, caroteen als voorloper van de vitamine A. vitamine B9, mineralen zoals calcium (2de bron van calcium na de zuivelproducten) en magnesium.

Fittip nr. 4: Eet verspreid over de dag minstens 5 porties en in diverse kleuren.

5. De groep van vetten

Boter, olie, room en margarine bestaan vooral uit vetten. Ze verschaffen vitaminen A, E en D, en essentiŽle vetzuren die het lichaam niet kan aanmaken.

Boter is ťťn van de beste bronnen van vitamine A. Vetarme room is de minst calorierijke vetsoort (bevat slechts 15% vetten, wat vijf keer minder is dan boter en zeven keer minder dan olie). Wat de oliŽn betreft: hoewel ze dezelfde hoeveelheid vetten verschaffen, zijn ze allemaal anders. Ze hebben dan ook elk een specifieke “identiteitskaart” op basis van vetzurensamenstelling.

Bron van enkelvoudige onverzadigde vetzuren: olijfolie, koolzaadolie, arachide.

Bron van omega-3 vetzuren: koolzaadolie, notenolie, sojaolie.

Bron van omega-6 vetzuren: zonnebloemolie, maÔsolie, druivenpitolie.

Fittip nr. 5: Eet gezonde vetten.

6. De groep van dranken

Deze groep omvat dranken met heel uiteenlopende voedingskwaliteiten: water in als zijn vormen (kraanwater, bronwater, mineraalwater), koffie, thee, kruidenthee, alcoholische dranken, suikerhoudende dranken (nectar, vruchtensappen, soda…) sojamelk (bij voorkeur verrijkt met calcium) die vaak in plaats van melk wordt gebruikt door mensen met een koemelkintolerantie.

Fittip nr. 6: Drink minimaal 2 liter water per dag. Matig uw consumptie van alcoholische dranken en van suikerhoudende dragen, die gemiddeld het equivalent van twee klontjes suiker bevatten per 100 ml. 

7. De groep van zoetwaren

De groep van zoetwaren bevat honing, suiker en alle afgeleiden.

Fittip nr. 7: Geniet van deze voedingswaren met mate.


ZORG VOOR EEN GOED EETRITME!

Spreid uw voeding over 3 hoofdmaaltijden. Een ontbijt om de dag goed te beginnen, een lunch (ook al hebt u weinig tijd) en het avondeten. Driemaal per dag wordt een gezond tussendoortje geadviseerd.

Het ontbijt

Na een nacht vasten, heeft ons lichaam energie nodig om de dag goed te beginnen. Er is namelijk misschien al 12 uur verstreken sinds het avondeten van de vorige dag! Het ontbijt moet gemiddeld 20 tot 25% van de dagelijkse calorieaanvoer verschaffen. Ideaal gesproken bestaat het uit een drankje, een graanproduct (bij voorkeur volkoren), een zuivelproduct en een stuk fruit. Daar kan ook nog boter, jam of honing aan toegevoegd worden, afhankelijk van het beoogde doel.

De lunch en het avondeten

De lunch verschaft 30 tot 40% van de dagelijkse hoeveelheid calorieŽn. Het stelt ons in staat de batterijen weer op te laden na een actieve ochtend.

Het avondeten is een gezellig moment voor het hele gezin. Bij voorkeur lichter dan de lunch en verschaft 30 tot 35% van de dagelijkse calorieconsumptie.

Deze maaltijden bestaan uit een stuk fruit of een portie rauwe groente, vlees of vis (bij ťťn of twee maaltijden afhankelijk van de fase van gewichtsbeheersing waarin u zich bevindt) kleurrijke groente of een zetmeelhoudend product, een zuivelproduct, dat alles met wat brood (of beschuit) en water.

Het tussendoortje

Het wordt aanbevolen om dagelijks 3 tussendoortjes te eten in de vorm van rauwkost of fruit. Voor de hartige trek is (incidenteel) een kopje magere bouillon een goede oplossing.

Gewichtsbeheersing

Gewicht is vooral een kwestie van balans, in die zin dat gewicht rechtstreeks gekoppeld is aan de calorieŽn die men opneemt en verbruikt; als u meer calorieŽn opneemt dan u verbrandt, dan komt u in gewicht aan en als u minder calorieŽn opneemt dan u verbrandt, dan valt u af. Zo simpel is het.

Om uw gewicht te beheersen

U hebt de keuze om het alleen te doen, en dat is vrij complex, of om u te laten begeleiden. Joliefit kan u uitleggen hoe u uw gewicht efficiŽnt en simpel kunt beheersen met behulp van gewone evenwichtige maaltijden, aangevuld met heerlijke Herbalife maaltijdvervangers, verrijkt met eiwitten en voedingssupplementen.

Om uw gewicht te behouden

Na een gewichtsbeheersingsprogramma, moet u geleidelijk terugkeren naar de normale, dat wil zeggen evenwichtige voeding met beheersing van calorieŽn, samen met regelmatige lichaamsbeweging. Ook het nemen van voedingssupplementen kan worden overwogen.

Uw gewicht beheersen heeft positieve gevolgen voor uw gezondheid en levenskwaliteit.

Het quickstart programma biedt u een optimale voedingskundige balans!

 

Het Quickstart programma bevat o.a.:

Formule 1 - uitgebalanceerde voeding op basis van hoogwaardige soja eiwitten.

Een speciale en unieke formule, bereid met behulp van zeer geavanceerde technologie, bestaande uit een mix van snel opneembare soja- eiwitten van superieure kwaliteit; voorts koolhydraten, vitaminen, mineralen, voedingsvezels en kruiden. De antioxidant bevattende voedingsstoffen vitamine C en E, en selenium, kunnen helpen als bescherming tegen celbeschadiging. Verkrijgbaar in zes heerlijke smaken: Cookies and Cream, Tropical fruit, Vanille, Chocolade, Aardbei en Cappuccino. (meer informatie)

Formule 2 - multivitamine complex.

Slechte eetgewoonten, veel stress door onze snelle manier van leven, luchtverontreiniging en uitlaatgassen kunnen leiden tot tekorten aan essentiŽle voedingsstoffen in ons lichaam. Ons afweersysteem functioneert verre van optimaal, waardoor het nog lastiger wordt om op het ideale gewicht te blijven. Formule 2 – Multivitamine Complex bevat 12 vitaminen en 10 mineralen , aangevuld met een selectie van kruiden en biedt u een oplossing als uw lichaam te weinig essentiŽle voedingsstoffen binnen krijgt. (meer informatie)

Formule 3 - personalised proteÔne poeder.

ProteÔne, en met name de eiwitbouwstenen die men aminozuren noemt, is een onmisbaar bestanddeel voor nagenoeg elke lichaamscel. De cellen van het immuunsysteem, de huid, het haar en de spieren zijn allemaal voor een goed functioneren en gezonde groei afhankelijk van eiwitten. Uw lichaam heeft elke dag een bepaalde hoeveelheid eiwit nodig om sterk en gezond te blijven. Personalised Protein Powder is een makkelijke, vetvrije manier om het eiwit aan uw voeding toe te voegen, zodat u strak en fit blijft.  Herbalife biedt u de mogelijkheid uw proteÔneconsumptie te personaliseren. Door de voor u geschikte hoeveelheid proteÔne te gebruiken, helpt u uw spiermassa te handhaven, waardoor uw stofwisseling actiever wordt. (meer informatie)

Vezel- en kruidentabletten

Een mengsel van havervezels en kruiden die samen een effectieve afvoer van de afvalstoffen die overblijven uit ons voedsel, bevorderen. Daardoor worden de darmen gereinigd - en een schoner spijsverteringsstelsel kan beter functioneren en dus zorgen dat de voedingsstoffen uit ons voedsel beter worden opgenomen. (meer informatie)


Producten bestellen

Wilt u graag een persoonlijk advies vul u dan gerust het informatie formulier in.


Contact  |  Disclaimer  |  Privacy  |  Feedback Home


Copyright 2004 / 2011 joliefit.nl  -  Alle rechten voorbehouden.  Powered by: Herbal Webdesign